Moderátorka: Jelena Paštéková

Referáty: Juraj Krasnohorský, Eva Šošková 

Súčasťou panelu bude 34-minútové pásmo animovaných filmov z roku 2017.

Juraj Krasnohorský – režisér a producent. Vyštudoval teoretickú fyziku a matematiku a neskôr filmovú vedu na univerzite Sorbonne v Paríži. V roku 2010 v Bratislave založil produkčnú spoločnosť Artichoke a nakrútil svoj dlhometrážny debut Tigre v meste (2012). Ako kreatívny producent pracoval na viacerých animovaných, dlhometrážnych hraných aj dokumentárnych filmoch, napríklad animovaný krátky film Superbia (2016), ktorý bol uvedený v súťaži Semaine de la Critique v Cannes. Je absolventom producentských workshopov EAVE a Maia, členom asociácie producentov APAF, podieľa sa na aktivitách Visegrad Animation Forum, inicioval a organizuje medzinárodný workshop pre producentov animovaných filmov CEE ANIMATION WORKSHOP. Príležitostne prednáša na medzinárodnom workshope Animation Sans Frontières, FTF VŠMU alebo na Fest Anča.

Eva Šošková – pedagogička, publicistka, aktuálne na rodičovskej dovolenke. Počas štúdia na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU sa sústreďovala najmä na zvukový dizajn a animovaný film. Na VŠMU viedla seminár Súčasný slovenský animovaný film, ktorý vychádzal z jej základného výskumu realizovaného počas doktorandského štúdia. Bola riešiteľkou grantu APVV Slovenská kinematografia po roku 1989, pôsobila ako kurátorka SFÚ v národnom projekte Digitálna audiovízia, v rámci ktorého skúmala slovenský animovaný film. Spolupracuje na festivaloch Fest Anča a Bienále animácie Bratislava. Publikuje štúdie a odborné články najmä o animovanom filme.

Jelena Paštéková – filmová a literárna historička, teoretička. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU a ako vedúca oddelenia teórie literatúry v Ústave slovenskej literatúry SAV. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Je autorkou a editorkou intermediálneho projektu Poetika a politika (2004), vedúcou riešiteľkou výskumnej témy Súčasné filmové teórie: nové rámce, iné problémy. Publikovala monografie Rozprávanie o rozprávaní (2009), Dobrí predkovia a démoni (2013 – 2014), filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (2017) či viaceré práce o Leopoldovi Laholovi. Spolu s Václavom Macekom je autorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a revidovaného a doplneného textu Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2016). V súčasnosti sa pripravuje druhý zväzok.

Štvrtok 12. 4. 2018, 13:00 - 16:00